Poznej moderní Izrael
Czech Hungarian Slovak English Israeli Polish German

Přidejte si nás na facebook!

Jak napsat dobrý obsah webu

Než začnete něco dělat, vždy se na prvním místě se ptejte, čeho chcete docílit.

 

U webu je dobré mít rozmyšlené následující otázky:

  • Komu je web určený
  • Jak se na něj dostane
  • Jaká je jeho motivace web navštívit
  • Co chceme, aby návštěvník na webu udělal.

Odpovědi na ně Vám pomohou definovat, co na Vašem webu má být a jak jej propagovat.

Struktura webu – nenuťte uživatele přemýšlet.

Člověk chodí na web z různých důvodů – aby něco zjistil, aby si něco koupil, aby se pobavil nebo něco našel. Vaším úkolem je Vašemu návštěvníkovi dát to, pro co si přišel a co nejméně mu to komplikovat.

Google se stal velmi úspěšným právě díky jednoduchosti: Napište, co hledáte, zmáčknout tlačítko.

Opačný extrém jsou stránky, kde akorát koukáte na obrazovku a říkáte si: „Co tu k sakru dělám?“. Reakce 90% lidí je, že odejdou a to do osmi vteřin po otevření stránek.

Dobrý web nabídne návštěvníkům to, co chtějí způsobem, na který jsou zvyklí. Buďte proto tradiční a nevymýšlejte menu např. uprostřed stránek. Lidi jsou zvyklí, že je nahoře nebo vlevo. Cokoliv jiného mate.

Více o použitelnosti webu

Jak se umístit dobře ve vyhledávačích

Vyhledávač v kostce funguje tak, že prohlíží obsah všech webových stránek a snaží se najít web, co nejlépe odpovídá vyhledávanému obsahu. Na dotaz „Cemach“ tak lépe vyjde náš web na adrese www.cemach.cz který se jmenuje Cemach než web, který toto slovo neobsahuje ani jednou. Dobře zvolené nadpisy, doména a texty vám tak zaručí úspěch u vyhledávačů. Techniky, které se využívají za účelem zlepšení pozice ve vyhledávání, se nazývají SEO (Search engine optimalisation).

Návod Google jak vytvářet přátelské stránky pro vyhledávače